Bleskovky »

8. októbra 2018 – 7:27

Kajakársky inkubátor umožňuje dostať sa na vodu ľuďom, ktorí nie sú členmi lodenice a majú záujem chodiť pravidelne. Je vhodný pre úplných začiatočníkov, ale aj pokročilých. Začiatočníci od nás dostanú kajak, pádlo, vestu a inštruktora, ktorý im všetko potrebné vysvetlí a dohliadne na ich bezpečnosť. Pádlujú hlavne medzi starým mostom a Apollom. Pokročilý si môžu vyskúšať rôzne druhy sea kajakov, …

Read the full story »
2017
2016
2015
2014
2013
Home » 2018

Jesenný dolný Hron – deň 1

Submitted by on 8. októbra 2018 – 6:23

Na dolnom Hrone sme neboli dobrých 5 rokov. Kombinácia nekonečných olejov, výstavba malých vodných elektrární (MVE) a slabá infraštruktúra (slušné kempy a táboriská) spôsobili, že sme radšej dali prednosť blízkemu Rakúsku.

Posledný septembrový teplý víkend Vlado Matúš zorganizoval pravidelný splav pre kamarátov a kolegov, preto sme sa s Naty radi pridali. Síce chvíľu trvalo, kým som jej vyhovoril kajakové mánie a na strechu sme pekne naložili plastovú slalomku. Aj ked špricky sme mohli kľudne nechať doma.

Ráno cesta zo Záhoria cez Pezinskú Babu a Pezinok, nákup nevyhnutného burčiaku a za skoro 2 hodinky sme na začiatku prvej etapy splavu, lodenica Kalná nad Hronom (rkm 61.1).  Zvítame sa s ostatnými a šup na vodu. Po chvílke sme vyskúšali kvalitu burčiaku, aj keď ho trebalo dlhšiu dobu odvzdušnovať. Podľa pravidiel má loď vezúca výbušný náklad mať špeciálnu vlajku, ale nikto si nevedel spomenúť akú.

Pádlujeme po strmom „oleji“ až po MVE Turá (rkm 53.4), kde aj keď je nízka voda prenášame vľavo do obtokového kanála, čo sa ale ukázalo ako chybné rozhodnutie, trebalo to obísť náhonom (s prenážkou vpravo). Urobili sme si obedovú pauzu, dopili zvyšky burčiaku a vyrazili do obtokového starého koryta Hronu. Po výpusť MVE Turá sú tu 4 kamenné hate s prechodmi, ale za našeho vodného stavu to bolo nesplavné (teda ak nerátam jazdu po mokrých kameňoch).

Prvú haťku na rkm 52,4 sme obniesli vľavo, splavná je úplne pri pravom brehu. Pri prieskume hate som pobehal asi 200m cez pŕhľavu, takže odvtedy ma už deblovkárske kŕče nôh netrápili.

Ďalšie haťky sme už sofistikovane prenášali priamo cez korunu suchej hate, kde metóda spočívala v naplávaní testovacej lode (rozumej slalomka ja s Naty), výsadok a potom živá reťaz. Tento postup sme zopakovali pre nasledujúce 3 hate.

Hať č. II, rkm 52,3,  v 0.8m splavná za VV vľavo

Hať číslo III, rkm 51,4, v 0.8m, splavná za VV vľavo.

Po MVE Turá nasleduje tečúci úsek až po Jur nad Hronom (kemp Vodník), spestrený 2ma haťami vyrobených z ponorených betónových rúr. Pri nízkej vode treba druhú buď preniesť alebo s pomocou preskočiť. Deblovku som ako samovražebné komando musel splaviť sám, ostatné lode sme pretiahli popri ostrove naľavo.

Dennú etapu sme ukončili na rkm  45,5, kde je 10 metrov od vody naľavo kemp Vodník, s tečúcou teplou vodou, chatkami a pizzeriou asi 200m v dedine. Večer sme strávili ako inak v pizérke pri pizze a Radegaste :).

Tags: