Bleskovky »

XII. Štefanský splav Dunajca

18. decembra 2019 – 22:37

26.12.2019 po zraze o 10:00 hod.
v Pieniny sport center Červený Kláštor 37
Prajem Vám príjemné sviatky
a teším na tradičné stretnutie za každého počasia.
Prípadné info na 905 252043 alebo olejarzavinackryhabodkask

Jesenný dolný Hron – deň 1

8. októbra 2018 – 6:23
20180908_154956

Na dolnom Hrone sme neboli dobrých 5 rokov. Kombinácia nekonečných olejov, výstavba malých vodných elektrární (MVE) a slabá infraštruktúra (slušné kempy a táboriská) spôsobili, že sme radšej dali prednosť blízkemu Rakúsku.

Posledný septembrový teplý víkend Vlado Matúš zorganizoval pravidelný splav pre kamarátov a kolegov, preto sme sa s Naty radi pridali. Síce chvíľu trvalo, kým som jej vyhovoril kajakové mánie a na strechu sme pekne naložili plastovú slalomku. Aj ked špricky sme mohli kľudne nechať doma.

Ráno cesta zo Záhoria cez Pezinskú Babu a Pezinok, nákup nevyhnutného burčiaku a za skoro 2 hodinky sme na začiatku prvej etapy splavu, lodenica Kalná nad Hronom (rkm 61.1).  Zvítame sa s ostatnými a šup na vodu. Po chvílke sme vyskúšali kvalitu burčiaku, aj keď ho trebalo dlhšiu dobu odvzdušnovať. Podľa pravidiel má loď vezúca výbušný náklad mať špeciálnu vlajku, ale nikto si nevedel spomenúť akú.

Pádlujeme po strmom „oleji“ až po MVE Turá (rkm 53.4), kde aj keď je nízka voda prenášame vľavo do obtokového kanála, čo sa ale ukázalo ako chybné rozhodnutie, trebalo to obísť náhonom (s prenážkou vpravo). Urobili sme si obedovú pauzu, dopili zvyšky burčiaku a vyrazili do obtokového starého koryta Hronu. Po výpusť MVE Turá sú tu 4 kamenné hate s prechodmi, ale za našeho vodného stavu to bolo nesplavné (teda ak nerátam jazdu po mokrých kameňoch).

Prvú haťku na rkm 52,4 sme obniesli vľavo, splavná je úplne pri pravom brehu. Pri prieskume hate som pobehal asi 200m cez pŕhľavu, takže odvtedy ma už deblovkárske kŕče nôh netrápili.

Ďalšie haťky sme už sofistikovane prenášali priamo cez korunu suchej hate, kde metóda spočívala v naplávaní testovacej lode (rozumej slalomka ja s Naty), výsadok a potom živá reťaz. Tento postup sme zopakovali pre nasledujúce 3 hate.

Hať č. II, rkm 52,3,  v 0.8m splavná za VV vľavo

Hať číslo III, rkm 51,4, v 0.8m, splavná za VV vľavo.

Po MVE Turá nasleduje tečúci úsek až po Jur nad Hronom (kemp Vodník), spestrený 2ma haťami vyrobených z ponorených betónových rúr. Pri nízkej vode treba druhú buď preniesť alebo s pomocou preskočiť. Deblovku som ako samovražebné komando musel splaviť sám, ostatné lode sme pretiahli popri ostrove naľavo.

Dennú etapu sme ukončili na rkm  45,5, kde je 10 metrov od vody naľavo kemp Vodník, s tečúcou teplou vodou, chatkami a pizzeriou asi 200m v dedine. Večer sme strávili ako inak v pizérke pri pizze a Radegaste :).

Jarný splav Moravy

26. septembra 2018 – 16:48
Vyhlad

Za chviľu nám finišuje prvý rok nášho skautského oddielu na lodenici. Vodácku sezónu sme s nimi začali apríli . Na margo toho sme zorganizovali aj náš prvý autobusový splav sezóny. Bol ním splav rieky Moravy z Jána do našej lodenice na zátoke. Termín bol 14.4.2018. Splavu sa zúčastnila zmiešaná osádka našich členov spolu s rodinnými príslušníkmi + kamaráti z iných …

Kurz cvičiteľa vodnej turistiky 1. triedy

22. mája 2015 – 8:10
214b-skolenie-cvicitela-vodnej-turistiky

Kurz cvičiteľa vodnej turistiky je určený skúseným vodákom, ktorý majú záujem o získanie preukazu cvičiteľa vodnej turistiky od KST. Cieľom je vyškoliť vodákov schopných vyučovať jazdu na lodiach ako kajak, kanoe a raft, absolventi by taktiež mali prispieť k zvýšeniu bezpečnosti na vodáckych akciách organizovaných na území Slovenska alebo v zahraničí. Viesť Vás budú skúsení inštruktori, ktorí majú okrem kurzov …

Štefanský splav Dunajca (2014) opäť bol

18. januára 2015 – 11:19

Zatiaľ len 7-ročná tradícia medzisviatkových vianočných splavov Dunajca nebola porušená ani tieto Vianoce. Viac než 4 desiatky neodraditeľných splavovačov sa zišli na Štefana v Červenom Kláštore v miestnom Rafting centre Pieniny, kde po úvodnej teoretickej časti spojenej s autologistikou a gastronómiou  došlo aj k praktickej na vode.
Veľký Režisér zrejme čakal len na to, lebo v okamihu nalodenia
spustil veľkolepé divadlo …

Protestná akcia 1.9.2014 – výzva na účasť

22. augusta 2014 – 14:57

Aktualizácia:
STV reportáž

Min. ŽP síce pozastavilo prideľovanie profilov, ale oni sú už asi všetky aj tak pridelené … Keby radšej zastavilo schvaľovanie MVE, ale to až niekedy inokedy  :-)
Deň ústavy „1. september je možno práve tým najvhodnejším termínom na vyjadrenie obáv z porušovania nášho základného ústavného a  ľudského práva, práva na zdravé životné prostredie.
To, že sa oi. aj ústava porušuje paradoxne v réžii …

Laborec a Cirocha 2014

10. júna 2014 – 18:13
vyrazame

Dvojdňový splav Cirochy a Laborca 24.5. -25.5.2014
    Po dlhej dobe sa objavila zaujímavá vodácka akcia. Rieka, na ktorej som ešte nebol a ako som zistil neskôr, ani takmer nikto z našej košickej partie. Plavili sme Cirochu, spod priehrady Starina až do Strážskeho. Bol som teda zvedavý, hlavne keď som v starej klasifikácii našiel aj trojkový úsek. A ako som zistil na mieste, …

Splav Lužnica- Sázava 2014

17. mája 2014 – 19:40
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ako každý rok okolo prvého mája sa konal tradičný splav vybraných úsekov Lužnice a Sázavy. V stredu sme naviazali vlek a v počte 30 účastníkov vyrazili smer Majdaléna. Prišli sme tam tesne pred polnocou z 30.4. na 1.5. a oslavy pálenia čarodejníc + kempárova 60-tka boli v plnom prúde. Zastanovali sme a ráno bol budíček.
Počasie nám prialo. Vody síce …

Ružínske jarné Šuby-Duby 2014 – Náborová akcia

16. apríla 2014 – 8:14

V dňoch 2.5.2014-4.5.2014 organizujeme na chate TU Ružín akciu Ružínske ŠUBY DUBY.
Tradičná náborová akcia pre študentov, ale aj ostatných záujemcov, samozrejme sú vítaní všetci členovia a kamaráti KAMIKSE. Plavbu v kanoe alebo kajaku po vodách Ružínskej priehrady, večerný program – posedenie pri ohníku. Podrobnejšie informácie sú v propozíciách, ktoré posielam v prílohe. Poplatok za kurz 15 Eur.
Prihlásiť sa je možné mailom na strbakova [bodka] denisa [zavinac] gmail [bodka] com alebo v klube KAMIKSE do …

MVE v Slobodnom vysielači

5. apríla 2014 – 15:44
old-radio

Nedávno Slobodný vysielač vysielal veľmi zaujímavú diskusiu ohľadom budovania malých vodných elektrární na Slovensku.
Diskusiu si môžete vypočuť po kliknutí na:
MVE v slobodnom vysielači

52. vodácke orientačné preteky na Dunaji

2. apríla 2014 – 12:54

Vodácke orientačné preteky sú od roku 1963 každoročne usporadúvané v nádherných  a romantických ramenách Dunaja, ktoré vďaka vodnému dielu Gabčíkovo znova ožili a stávajú sa miestom športového vyžitia a romantických stretnutí. Tieto preteky dokazujú, že je možné úspešne spojiť orientačné prvky s vodáckou zdatnosťou. Vodácke orientačné preteky sú určené vodákom a turistom z radov mládeže aj dospelých pri rovnosti podmienok súťaže. Pravidlá pretekov sú …

Detská kajakárska prípravka

5. februára 2014 – 9:37
SANYO DIGITAL CAMERA

Naša kamarátka Zuzka Filustková od Novembra 2014 rozbieha vodácku kajakársku prípravku pre deti. Aby sme sa dozvedeli viac, Zuzku sme trošku vyspovedali, aby sme sa dozvedeli o téme viac.
Kajakar.sk:  Zuzka, povedz nám na úvod zopár slov o sebe
Zuzka:  S vodou som začala pomerne skoro, ako dieťa v Slavii UK Bratislava na zátoke ako kopec ďalších vodnoslalomárskych adeptov. Začínali sme v Karloveskej …

Vodácky ples 2014 v Prešove bude zase

19. januára 2014 – 10:37
1625549_253590911485776_255678936_n

22.2.2014  od 17:00 sa v kultúrnom dome v Kokošovciach (cca 10km od Prešova smer Sigord – Zlatá Baňa) uskutoční vlastne už tradičný (nie dlhá, ale už tradícia) vodácky ples resp. vodácka zábava (vyjadrené skromnejšie a hlavne presnejšie). Oblečenie teda neformálne, ba priam individuálne.
V cene 10Eur je guľášik pani Kolivoškovej, prípitok a minerálka, zbytok           z vlastných zásob. Samozrejme bude hudba a …

Sázava 2013

28. augusta 2013 – 9:53

Sázava tour 2013 by spirit of Kamikse

Po pár rokoch sme sa rozhodli obnoviť tradíciu letných, nenáročných a pohodových splavov u naších západných susedov v Čechách. K Sázave sme sa dopracovali aj vďaka pesničkám. Chceli sme sa na vlastné oči presvedčiť aká je pravda a nikto z nás na tejto rieke ešte nebol.
Po prvý krát sme neťahali „laminátky“, ale požičali si plastové otvorené loďky od požičovne …

MVE Kalna má prvého utopenca

1. mája 2013 – 17:51
mve_kalna

Na malej vodnej elektrárni Kalná došlo k smteľnej nehode.
Popis MVE Kalna a fotografie
Príčin nehody je pravdepodobne viacero:
1) primárne splavovanie zakázaného úseku bez plávacej vesty, prilieb a s člnom vhodným na jazero
2) hať vodnej elektrárne je nebezpečná smrtiaca pasca, pripomienky vodákov pri jej stavbe neboli zohľadnené
a toto je len dôsledok

Horný Hnilec – Stratenský kanon

22. apríla 2013 – 20:37
horny hnilec

Po sobotnajšom prechode frontálneho systému nad Slovenskom nastala ideálna situácia na splavenie nejakej peknej riečky. Na Belej je vody málo, Bialka je prázdna, takže sme sa rozhodli skúsiť to na hornom Hnilci, ktorý by mohol mať vody dosť. Internetové meradlo SHMU Stratená nefungovalo, preto sme si naplánovali aj tzv. suchý variant s nácvikom eskimákov a prehladky Stratenej a občasného prameňa pod …

Tri kajaky na Udave

22. marca 2013 – 10:57

Tri kajaky na Udavu, vyrazili na pravé poludnie z Papína smerom na juhozápad 11.marca 2013. Vody s teplotou 4´C bolo akurát 113 cm, teplota vzduchu mala ďaleko k +15´C, takže Vlado poďakoval za pozvanie. Samozrejmé, akciu vyprovokoval Vojto, ktorý bol dehydrovaný už od februára. Vtedy stihli s Ferom splaviť Laborec z Humenného do Strážskeho a pred  týždňom Cirochu zo Sniny …

MVE Jalná na Hrone

5. marca 2013 – 15:48
kat.mapa

Z e-mailu občana z Jalnej:
Ohľadom starostu Hronskej Dúbravy a MVE  ja som sa s ním kontaktoval len raz a to keď som zistil, že MVE HD leží skoro celá v k.ú. Jalnej tzn. u nás (zistil som to niekoľko mesiacov dozadu). Vtedy som sa ho pýtal, že ako je možné, že sa niečo postavilo v cudzom k.ú.. On ma …

MVE a Natura

5. marca 2013 – 15:28
MVE3

Pezinská skládka: vo veci ochrany ŽP je veľmi poučné rozhodnutie Súdneho dvora v Strasbourgu ohľadom skládky v Pezinku.
A je to veľmi významný celoeurópsky precedens. Súdny dvor totiž rozhodol , že zákony a smernice EÚ stoja nad štátnymi zákonmi, dokonca aj nad ústavnými zákomni príslušných štátov – a tým zrušil aj rozhodnutie Ústavného súdu SR..
Pokiaľ existuje smernica EÚ o tom, že napríklad 40% úhorej populácie …

Ako systémovo čeliť tlaku investorov?

5. marca 2013 – 15:15
MVE2

Zdravím Vás priatelia, Som poslanec OZ v Rudne nad Hronom kde sa developer snaží presadiť jednu z 38. MVE na Hrone.  Celý projekt sústav MVE odobrila vláda a dala od toho ruky preč.
Bremeno argumentov majú teraz znášať samosprávy. Majú čeliť developerovi, ktorý sa začne oháňať odbornými štúdiami, ktoré hovoria o tom, že príroda je nadšená z MVE. V nejednom prípade …

MVE Kralovany – posudzovanie

30. novembra 2012 – 9:17

Dna 4.12. 2012 o 16.00 hod sa bude na OU Kralovany prejednavat posudzovanie dalsej vodnej elektrarne – MVE Kralovany.
Hladame kazdeho, kto moze na dane jednanie prist a povedat svoj nazor proti nepremyslenej vystavbe MVE. Za SVT KST Jaro posle prilozeny dokument.
Kraľovany MVE pripomienkovanie KST
Detaily o tejto elektrarni:

MVE – Malý výkon – veľké problémy – Ako nízko výkonové vodné elektrárne poškodzujú rieky

26. novembra 2012 – 7:41

Či už zo zodpovednosti za environmentálnu krízu z dôvodov klimatických zmien alebo v závislosti na dovážaných palivách je jasné, že Amerika potrebuje na to reagovať a snažiť sa nahradiť fosílne technológie výroby elektriny aj obnoviteľnými zdrojmi. Je však rovnako nevyhnutné, aby sme nezničili svoje životné prostredie a pokúšali sa naslepo a urýchlene stavať nízko-emisné energetické zdroje – čoho výsledkom budú …

Vážne si vážme Váh

26. novembra 2012 – 7:33
vah_pri_krpelanoch

Autori: Ing. Ján Topercer, CSc. a  RNDr. Dana Bernátová, CSc.
Vyslo aj v Sme – 19. 3. 2008
Už pár rokov nám štát červenie a dychčí v (zá)chvate budovateľskej horúčky. Podobnosť s tou spred polstoročia sa nekončí červenením, dychčaním/dychtením a chvatom. Opakujú sa aj vzorce (ne)myslenia, recyklujú zámery viackrát zamietnuté. Tak sa zasa dostali do obehu aj dve uvzaté predstavy energorozvojárov o hornom Váhu. Prvá sa teraz …

Sú malé vodné elektrárne naozaj malé?

26. novembra 2012 – 7:28

RNDr. Tomáš Derka,PhD. vedecký pracovník a limnológ na Katedre ekológie Pri FUK Bratislava

Vodné elektrárne sú širokou verejnosťou vnímané ako tzv. čisté, zelené, či ekologické zdroje elektrickej energie. Nemajú čmudiace komíny, odkaliská popolčeka, pri ich prevádzke nehrozí jadrová havária. V dnešnej dobe strašenia globálnym otepľovaním sa za ich prínos považuje aj nulová produkcia CO2. Na prvý pohľad dokonalé riešenie našich energetických potrieb. Škoda …

Splav Lužnica-Sázava

24. novembra 2012 – 15:49
sazava_prenaska

Lužnica – Sázava je splav so svojou viac ako 30 ročnou neprerušenou tradíciou. Splavujeme vybrané úseky oboch riek v závislosti na vodostave a časovom harmonograme sa do programu občas zvykne pridať riečka Oslava.
Splav sa konal tradične okolo prvého mája – konkrétne 27.4 – 1.5. 2012. Štartovali sme v piatok podvečer z KVŠ Bratislava s veľkým autobusom plným ľudí a vlekom …

Bialka 2012

2. novembra 2012 – 14:39

Máj vždy patrí tatranským riekam. Májová Bialka patrí k naším najobľúbenejším akciám. Na tejto akcii vždy bolo veselo. Niektorí na nej s vodnou turistikou začínali, iní po studenom kúpeli končili. Tento rok nám počasie aj voda veľmi priali, tak bolo fajn. Boli sme typicky východniarska partia Košice, Prešov a Poprad.
Bolo naozaj fajn. Maťovi a Majovi sa ani domov nechcelo. Hokej …

Aprílový splav riečky Belá

2. novembra 2012 – 14:03

V Grécku sme si dažďa užili statočne a tak keď doma vyšlo slniečko, ani trochu sme nezaváhali. Našu grécku zostavu Laco, Vlado, Rasťo, Natália, Majo a Milan, doplnil Laco na singli. Sedem statočných ako vyšitých.
Tak sme statočne vyniesli lode k vodárni. Vody bolo dosť a sranda sa začala. Najskôr trochu hlboko zaberal Milan a po ňom sa pridali aj ostatní.
Slniečko …

Biela 2012

2. novembra 2012 – 9:16

Zo Ždiaru do Tatranskej Kotliny tečie pekná riečka Biela. Za mojich prvých 30 vodáckych rokov som vodu na Bielej videl iba jeden raz, keď sme sa autobusom s Vladom Sejkom sa vracali zo splavu Bialky. Od vtedy sme sa na Bielu vybrali niekoľko krát, na vodu sme však šťastie nemali nikdy. Podarilo sa to až pre štyrmi rokmi, keď sme …

OstTirol

29. septembra 2012 – 21:31
mapka

4 dni v Ost Tirol
Prichádza jeseň a naše chúťky na spoznávanie nových kajakárskych terénov sú stále tu. A tak mi v hlave skrsol nápad užiť si 4 dni divokej vody na spiatočnej ceste zo školenia vo Švajčiarsku.
Začalo to pekne. Najprv môj raptor strávil pár dní v našej „training room“, (kedže sa kolegovia rozhodli že pôjdeme do krčmy mojím autom a …

Splav Vardaru – Macedónsko, Grécko

5. septembra 2012 – 11:33
Vardar

V dňoch od 24 do 27. mája 2012 sme sa zúčastnili splavu Macedónskej rieky Vardar, organizovaný vodákmi Macedónaska, Bulharska a Srbska z Valesu do Demir Kapija po Grécke hranice. Naša skupina pokračovala aj po Gréckom území, kde má rieka názov Axiós až po Egejské more. Slav sme ukončili rehabilitačným pobytom pri mori a expedíciou na pohorie Olympus s návštevou trónu Zeusa a prehlidkou kláštora sv. …

Bialka 2012 alebo Kamikse CubaLibre Night

23. mája 2012 – 17:20
Fandime aj na vode

Obľúbená akcia Bialka sa v Kamikse stala už nevyhnutnou súčasťou jarnej sezóny. Na tento ročník Branko vyhlásil headline CubaLibre Night… :)
Ako prví prišli na miesto činu – Jurgovské šopky zástupcovia OZ BA v zastúpení Zuzky, Kamila, Ivana a Kamilovho Passáta  (ďalej len das Auto). Rozbalili stany, vypili vínko a slivovicu a prežili tuhú noc, nakoľko do rána miestnemu bačovi zamrzla …

Grécko 2012

17. mája 2012 – 15:26
Voidomatis, možné táborisko

Grécko 2012, správa z akcie

Je nás deväť: Laco, Vlado, 2 x Rasťo, Milan, Natália, Majo, Maťo a Peťo.

Piatok – 13.4.2012
O 17:00 máme zraz v Trebejove. Auto nebude načas, Vlado zisťuje závadu na prednej náprave, do večera to možno opravia. Nakladáme aspoň lode na príves a triedime veci. Jumper prichádza tesne pred zotmením, nakladáme prekvapivo rýchlo, vidno, že už máme prax.
Sobota …

Zaujímavé odkazy

13. mája 2012 – 19:38
kajakarMVE

Linky na zaujímavé stránky s problematikou malých vodných elektrární

reportáž z relácie reportéri STV 7.5.2012 http://www.stv.sk/online/archiv/reporteri?date=2012-05-07&id=48993
reportéri STV 29.10.2012   http://www.stv.sk/online/archiv/reporteri?date=2012-10-29&id=50945

mapka od Ria so zakraslenými MVE na Hrone http://granus.sk/male-vodne-elektrarne/4/73/subk/

stránka OZ-Hron, veľmi zaujímavá stránka s množstvom informácií  http://www.hron-oz.sk

animovaný film – možno trochu jednostranný pohľad, ale stojí za zamyslenie http://www.youtube.com/watch?v=o541UQcTbpI

plánovaná výstavba MVE v Trenčíne http://spravy.pravda.sk/vodna-elektraren-nahnevala-rybarov-d6j-/sk_regiony.asp?c=A120511_102845_sk_regiony_p09

demolácia priehrady v amerike  http://www.aktuality.sk/clanok/208528/video-majestatnu-americku-priehradu-elwha-demoluju/

Malé vodné elektrárne MVE

13. mája 2012 – 10:06
kajakarMVE

Základné pravidlá, ktoré podporujeme a súhlasíme s nimi
1.  Zámer využívať vodný potenciál malých tokov na výrobu elektrickej energie je v princípe správny
2.  Možnosť zvýšiť rentenčnú schopnosť krajiny aj takýmto spôsobom treba uvítať
3.  Investičné náklady MVE možno akceptovať (a s tým aj zisk investorov), no len vtedy, ak sú investori ochotní garantovať dlhodobé krytie prevádzkových nákladov MVE z predaja energie za porovnateľné ceny
4.  Funkčnosť rybochodov musí byť overená a …

XLI.- Celoslovenský zraz mladých vodných turistov – Červený Kláštor

2. mája 2012 – 4:12
Dunajec

V dňoch 28.6. až 1.7.2012 sa na Červenom Kláštore koná 41. ročník Celoslovenského zrazu mladých vodných turistov, na ktorý všetkých priateľov vodnej turistiky srdečne pozývame.
Sekcia vodnej turistiky KST
Podrobnejšie informácie sú v priložených súboroch.
Propozície     Info   Harmonogram prepravy
List sponzorom

Už tečie – Belá 78 cm

28. apríla 2012 – 5:31
w3

Bela – Kilometraz

Ráno sme pohľadom na internet  zistili, že nám už tečie Belá. Tak sme nevydržali čakať na víkend a vyrazili už v piatok popoludní. Zišlo sa nás sedem Laco, Vlado, Rasťo, Natália, Milan, Majo a Juraj. Nasadli sme pri vodárni, žiadne problémy.

Jedine pod Podbanským, asi 1km pred Kokavským mostom v esíčku su za sebou 3 spadnuté stromy. Druhý je …

MVE Rudno nad Hronom sa bude posudzovať podľa zákona 24/2006

4. apríla 2012 – 9:09

MVE vôbec nie sú také ekologické, ako nám ich prezentujú. Sústava niekoľkých elektrární na rieke trvale zmení riečny ekosystém, vymiznú reofilné /prúdomilné/ druhy rýb a celý rad ďalších živočíšnych aj rastlinných organizmov, v takmer stojatej vode v lete klesá množstvo rozpusteného kyslíka a dochádza k premnoženiu hnilobných mikroorganizmov.
Zmení sa aj celkový vzhľad a charakter okolia rieky – nové hrádze bez …

Jarná Udava 18.3.2012

21. marca 2012 – 20:33
Pod lávkou v Udavskom

SHMU už od štvrtku avizoval teplý víkend s teplotami od 14 až do 21o  C, žiadalo sa  niečo splaviť na úvod sezóny.  Chcel som vyskúšať Vydranku z Paloty, ale nakoniec sme sa zhodli, že dáme Udavu z Papína a po Laborci až do Humenného. V Papíne pod poslednou lávkou sme s Janom nasadli na Palavu a Vojto do svojej Pyrahne . Vodočet ukazoval 119 teplota vody 4o …

Zonácia TANAPu – 1. stretnutie na Ministerstve životného prostredia

20. februára 2012 – 13:17
tanap_logo

Vo štvrtok 16.2. sme sa s Jožom Šoffom zúčastnili stretnutia k zonácii TANAPu, ktoré v Bratislave organizovalo Ministerstvo životného prostredia.  Stretnutia sa zúčastnil aj minister Ing. József  Nagy. Na stretnutí sme boli zoznámení s vedeckým a lesníckým návrhom zonácie národného parku. Oba návrhy sa líšia iba v pohľade na zaradenie ústia dolín, kde vedci na rozdiel od lesníkov navrhujú bezásahovú …

4. Zimný splav Dunajca – report

11. februára 2012 – 18:59
417505_2255007114663_1832883591_1404530_1953633091_n

Zimný splav Dunajca 2012 bol opäť obrovským zážitkom. Dňa 27-28 januára 2012 sa uskutočnil už štvrtý ročník zimného splavu Dunajca, ktorý každoročne organizuje Pieniny sport centrum a O.Z. Zamagurie. Tohto roku sa na splave zúčastnilo 51 osôb z celého Slovenska a hoci riadne mrzlo počasie bolo nádherné.
V piatok sme vo vodáckej požičovni v Červenom Kláštore pre účastníkov pripravili tradičnú Goralskú …

Kalendár vodáckych akcií KST na rok 2012

22. decembra 2011 – 14:07
google-kalendar

Finálna verzia 1.04 vodáckeho kalendára KST na rok 2012
KST_Kalendar_Voda_2012

Bialka a Dunajec – alebo zábava na deblovke…

10. augusta 2011 – 17:47
Dodo na Bialke

Už v piatok sme s Majom dumali, že poobede pôjdeme na Belú alebo Bialku.
Natália však dostala službu, Maja zasypala robota, takže som sa mohol aj ďalej nerušene vyvaľovať v posteli. V sobotu ráno dorazila z práce nevyspatá Naty, rovno uložila do postieľky trošku si zdriemnuť, preto sme sa vymotali až naobed. Klasika.
Pred bytovkou sme preložili do toyoty veci, Majo …

Kalendár vodáckych akcií na rok 2011

22. januára 2011 – 13:35
2011_kalendar

KST_Kalendar_Voda_2011 [1.15]

V prípade požiadavky na opravu alebo doplnenie kalendára napíšte na info@skfree.sk.

Štefánsky splav 2010 na Dunajci

26. decembra 2010 – 20:59
2010 - Dunajec v zime

Tento rok sme 26.12.2010 usporiadali už štvrtý ročník zimného splavu Dunajca v obĺubenom povianočnom termíne. Akciu ako takú vymyslel Vlado Goga. Po drsnom prvom ročníku, keď sa kajaky predierali pomedzi ľadové hory a teplota klesla na -20 C  nasledoval druhý ročník bez snehu. Tento tretí mal aj sneh, aj miernu mínusovú teplotu a konečne viac vody, ako počas pomerne suchej jesene.

Stretli sme …

Letná škola kánoistiky – správa z akcie

3. októbra 2010 – 7:53
GOPR0026

Tento rok sa uskutočnil už druhý ročník obnovenej akcie Letná škola kánostiky na rieke Salza vo Wildalpene. Akcia bola určená nielen začiatočníkom, ktorí sa naučili základy ovládania lode na rieke, ale aj skúsenejším vodákom, ktorí si dobre zatrénovali a zlepšili si svoju techniku a taktiku jazdy na divokej vode.
 Jazdenie na vode doplnili prednášky o výstroji, technike a taktike jazdy a …

Grécko 2010

30. septembra 2010 – 13:46
Kalaritikos - záchranná akcia

V Grécku sme boli v roku 2008 aj 2009. Jarné Grécko sa nám osvedčilo. Je to naozaj príjemný začiatok sezóny. Chystáme sa od decembra. Najprv je nás 9. Postupne vypadne kvôli svadbe Peťo a na poslednú chvíľu aj Maťo.
O prvú zápletku sa postará Vlado. Auto síce vyberie už vo štvrtok, ale dorazí až v piatok pred obedom. Jumper je menší …