Bleskovky »

18. decembra 2019 – 22:37

26.12.2019 po zraze o 10:00 hod.
v Pieniny sport center Červený Kláštor 37
Prajem Vám príjemné sviatky
a teším na tradičné stretnutie za každého počasia.
Prípadné info na 905 252043 alebo olejarzavinackryhabodkask

Home » 2011, Bleskovky

Grécko 2011

Submitted by on 20. októbra 2011 – 19:03

Jarné Grécko je jednoducho super a preto 30. apríla ráno o 4:00 vyrážame znovu. Je nás sedem, Natália, Milan, Laco, Peťo, Majo, Rasťo a Vlado. Nakladanie prebehlo tentokrát bez problémov, akurát lode zase trochu napuchli a skoro sa nevošli na strechu Jumperu.

Cesta je až na zápchu v Belehrade bez problémov a tak sme na naše obľúbené táborisko na sútoku Venetikosu a Aliakmonu dorazili o 21:30. Ráno stretávame nemeckého kajakára Markusa, ktorý čaká na klientov. V Grécku je už týždeň a má pre nás presné a aktuálne informácie.

Venetikos

Dávame dvakrát dolný Venetikos a tešíme sa na Mileapotamos. Ten nám ponúka výbornú vodu, nie povodeň ako minulý rok. Plavíme ho dvakrát. Pri druhom splave sa pridáva do nášho tímu mladá sučka Valia. Statočne beží, pláva a skáče. Najťažšiu perej zdoláva s hlavou na Majovej lodi a v poslednej pereji sa skoro utopí. Myslíme si, že taký odvážny pes sa dokáže vrátiť domov, ale ukázalo sa to ako chybná úvaha a Valia sa po splave majiteľovi stratila.

Na základe Markusových informácií testujeme cestu na Monachiti a smerujeme na Arachtos. Táboríme v Plake v kriakoch. Až o dva dni zisťujeme, že táborisko je o 200 m vyššie. Ráno vyrážame na Kalaritikos. Na moste cez Hrkopotamos stretávame Roba Kazíka s partiou českých vodákov. Vymieňame si informácie a vyrážame k rieke. Poučený minuloročnou únavou dávame ľahší deň. Splavíme len dolný kaňon Kalaritikosu a staviame tábor pod sútokom s Arachtosom, pri moste na Ambelochori.

Kalaritikos

Voda na Kalaritikose bola optimálna, aj miesto, ktoré sme si minulý rok obzreli s Milanom odspodu, zdolávame po prehliadke bez problémov. Večer Peťo podáva pivo Šariš, 600 výškových metrov nad táborom. Na vrcholovú lavičku nakoniec dorazil len on s Vladom, ale výhľady zo strmo stúpajúcej cesty boli perfektné.

V kaňone Arachtosu

Ráno dávame kombináciu Kalaritikos – Arachtos s cieľom v Plake. Arachtos má podstatne menej vody ako po iné roky a tak sa už nad táborom vynorili pekné pereje. Jedna zdolala Peťa a tak zdĺhavo chytáme loď a Peťo inšpirovaný Betingerom si dáva „lange schwimen“. Aj v kaňone Arachtosu pod mostom sa vynorili pekné miesta. Najskôr v „Room of Doom“ nacvičujeme biliard. Má to len jednu chybu, že posledná guľa som ja a tú už nemá kto vyraziť. Potom Majo skúša bojového eskimáka v nasledujúcej pereji. Milan všetko točí s kamerou na prilbe, tak sa tešíme na video. Po splave máme opäť gurmánske hody, ktoré ukončuje búrka a tak balíme a vyrážame na Vikos, ktorý ešte nepoznáme.

Cesta je fajn a za dve hodinky sme v horskej dedinke Aristi. Prší, tak si obzeráme táborisko pri moste a sadáme do miestnej reštaurácie. Jahňacina, grécky šalát a výborné červené víno zlepšujú náladu a podporujú búrlivú vodácku diskusiu. Ráno vyrážame do osady Vikos a s úžasom obzeráme okolie. Kdesi dole tečie rieka, ktorú máme splaviť. Schádzame do 300 m hlbokého kaňonu. Konzultujeme vodný stav s Máriom. Oni mali Vikos úplne suchý, my ho máme s vodou a aj vyvieračky, od ktorých sa rieka volá Voidomatis, dávajú kopu vody. Tak fotíme a dávame dolný kaňon. Pri vode je rušno. Stretávame Talianov, dostávame cenné informácie. Dvaja z nich išli aj vrchnú časť kaňonu, jeden eskimák jedno plávanie, väčšia stredná voda. Druhý deň voda trochu poklesla, tak znášame štyri kajaky do kaňonu. Ostatní obetavo pomáhajú, vôbec to nie je sranda. Rieka je nádherná. Začíname perfektnou trojkovou perejou a potom sa to ďalej zlepšuje. Po najťažšom úseku chytáme Rasťa. Kaňon je nádherný, slniečko svieti a tak sa tešíme a fotíme. Dávame aj dolný kaňon, kde opäť stretávame Roba s partiou.

Voidomatis

Aos má priveľa vody, tak sa presúvame na Mileapotamos. Aj tam je veľa vody a tak sa vytúžený dolný úsek nekoná. Tak sa presúvame na horný Venetikos. Večer si robíme posledný ohník a je nám fajn. Ráno splavíme Venetikos, ktorý je za menšej vody celkom fajn, dojeme zásoby a vyrážame domov. V kempe Predejane je svadba, tak je noc trochu rušnejšia a Vlado si potrénuje jemné manévrovanie s veľkým autom. V nedeľu poobede sme doma. Pri otvorení Vodák športu v Košiciach stretávam Zuzku. Tá hovorí, že Peťo je už týždeň v euforickej nálade. Z toho vyplýva, že asi bolo fajn. Takže v duchu reklamy „jarný výlet do Grécka odporúča skupina slovenských vodákov“