Bleskovky »

2. apríla 2017 – 6:29

Tento rok zase prišla jar do Tatier o niečo skôr než bývavalo zvykom. Tento víkend začala tiecť Belá.
Včera sme si ju užili dosýta. Od vodárne po potraviny bez prekážok, teda jeden strom v rieke ktorý sa dá v pohode obísť. Veď vidno na fotkách.
1. apríl sa vydaril :-)
Minulý víkend ešte na skialpoch a tento na vode. Všetko ako má byť.

Read the full story »
2017
2016
2015
2014
2013
Home » 2016, Bleskovky

Rumunsko 2016 – Technická správa o akcii

Submitted by on 7. júna 2016 – 8:06

 

Rumunsko 2016 – Technická správa

 

Účasníci: Lukáš, Milan, Mišo, Fero, Janči, Adam – oddiely KAMIKSE KE a SPLAVUJEME.SK

Zapísal: Milan info [zavinac] skfree [bodka] skP1100356

Autá: 2x Dacia Duster Splavujeme.sk

Termín: 17-22.5.2016

Trasa: Košice – Debrecen(HU) – Oradea (RO) – Beius – Remetea(CAMP) – Pietroasa – Boda – Beius – Brad – Deva – Hateg – Sarmisegetusa (CAMP2) – Pui – Hobita – Petrosani – Bumbersti-Jiu – Taborisko Lainici(TAB) – Targu Jiu – Godeanu – Baile Herculane – Camp Baile Herculane (CAMP3) – Motel Dumbravita – Drobeta-Turnu Severin  – Orsova – Portille de Fier – Orsova – Camp Baile Herculane (CAMP4) – Armenis – Caransebes – Timisoara – Arad – Budapest/ Oradea – Miskolc – Košice – cca 1800km

17.5 Utorok

Plánovaný odchod z klubu 18:00 nevyšiel, Feri ešte zahájil LIDL nákupnú horúčku, ku ktorej sa spontánne pridávali náhodní okoloidúci aj členovia zájazdu. Ľuboš ešte na poslednú chvílu lepí expedičné nálepky na obe autá. O 20.00 sme zdarne opustili Košice vároš a po starej ceste cez Miľhosť (nemali sme SK dialničnú) ďalej pohodlne po HU dialnici na Miškolc (matricu sme nakúpili dopredu cez néťu – online). Na hranici HU/RO kuk na colníka a snažíme sa zakúpiť RO-VINETTE, ktorá je povinná, aj keď po dialnici pôjdeme možno 10 km. Doklad si treba odložiť. Darí sa až v 3 búdke, kde nám aj vymenia miesne RO-groše za Euro / kurz 4,3:1/. Bankomat je tam tiež, ale kurz je o ničom. Meníme len absolútne minimum, všade radi prijímajú euro, až na geriatrické babky a kláštorné obchody. Na pumpách a v obchodoch nededinských v kľude kartou. Za Oradeou je cesta D76 v prestavbe, takže najbližších 200km po Devu je to  klasický offroad  ideálny pre naše Duster-y. Pristávame o 1:30 v dedine Remetea v Campe Turul, ktorý tvorí brána a za ňou fantastický kemp Turul – spoločenská, chatky, veľký trávnik, WC s tepl.aj studenou vodou, sušiak, elektrika, néťa – wifi (open). Keby bola za rohom WW4, už odtialto ani nejdeme. V noci staviame náš hangár a Mišo za rohom svoj útočný stan.

 

1 – Crisul Pietros

335km – 5:30min – od Oradei zlá cesta (prestavba)

Camping Turul: Remetea 8 DJ764 – GPS: N46.73443 E22.34455 (chatky,el,wifi,voda, pristresok)

18.5 Streda –

Pomaly vstávame, čekneme FB a néťu a dozvedáme sa miestne info od vlastníka campu Istvána. Potvrdzuje že pršalo a dáva nám typy na offroad za kopcom pre prípad suchého variantu. Presunieme sa do dediny Pietroasa, kde miestni osmahnutí vraj hádžu kamene na Crisul Pietros – WWIII-WW V, ale nič také sa nedeje. Vody je málo, ale splavné to je, tak ideme po ceste kým sa dá až k elektrárni pod Bogou na sútok 2 potokov. Horná časť sutjesky Boga, na ktorú sme sa tešili je suchá, preto začíname od elektrárne. Miestna ostraha turbíny nedovoľuje parkovať rovno pri vode, ale parkovisko je 20m. Chalani zvážajú autá ku škole do Pietroasa kde ich ponechávame miestnym na hranie a my splavujeme pekných 8km WW III(V). Mišo naložil aj zrkadlovku, preto fotíme a jednotlivé kaskády aj pozeráme a neplašíme sa. Najťažšiu Adam napálil na oko,nič tažšie tam už nevidíme, takže dnes max za WW IV/+?/ s prižmúrením oboch očí. Cesta ide stále pri rieke, ale kde ide do tuhého tam ako vždy aj tak z cesty nevidno. Nejaký miestny borec si nás stále fotí. V strede splavu je elektráreň, tú treba preniesť. Lukáš minul výstupné miesto ale miestna agilná dôchodkyňa ho aktívne vyťahuje aj s kajakom na breh – Rumunské all inclusive. Crisul je asi najbližsia WW IV-V od Košíc!

 

Crisul Pietros -8km – WW III-IV (V?) Boga-Pietroasa – technický creek, voda marec-apríl a po daždi, 3-4h

GPS Start (elektraren Boga, inak dedina Boga)               N46.58893 E22.63085

Hať/elektráreň – X                                                     N46.58824 E22.60185

GPS End Pietroasa Škola                                            N46.59151 E22.55665

 

Po splave ideme po off-road ceste D76 na Devu, rumuni rozbagrovali 200km cesty a nechali tak. Mosty sú 20cm nad cestou, vedľajší pruh o 30-40cm vyššie alebo nižšie a často bez asfaltu. Ideálny offroad.  Druhé auto sa nám občas stráca aj vysielačka šumí, tak sa stretávame až na pumpe OMV, kde dávame kávu, zmrzku a autám po nádrži nafty. Na pumpe je néťa, závisláci hneď checkujú status na FB. Za Devou ideme pár km po novej dialnici a ochádzame Hunedoaru – nabudúce treba ísť pozrieť Huňadyovský hrad – KPČ. Po ceste telefonujeme do kempu Zamolxe v Sarmizegetuse, kde chceme dnes zložiť svoje kosti. Na konci dediny treba odbočiť doľava a potom po šípkach. V kempe sú len bratia češi motorkaris, jazdia na kroskách po okolí. Ohrievame studené kosti v kuchynke a varíme do noci. Alternatíva KPČ je bývalá ozubnicová trať Sarmizegetusa – Subcetate, ktorá ide cez priesmyk Portille De Fier (asi je ich viac) a parné lokomotívy skončili nakoniec u nás v Tisovci. To sme nevedeli, preto sme to nevideli. Možný offroad až do Hobity popod les a hory. Možná rieka Raul Mare pri Clopotive vodu nemala.

 

Kemp a penzion Zamolxe Sarmizegetusa: N 45.51319 E 22.88266 – wifi, el, voda, pristr.

Presun: 200km, 5h

 

 

18.9 Štvrtok –

Ráno nás budia mestne bundáše, ktore zahajujú brechajúci budíček o 6.00 rovno pred Mišovým útočným stanom, ktorý odteraz voláme psou búdkou. O deviatej štartujú aj miestni motorkaris a po diskusii s miestnou babkou – musíme platit miestou LEI menou odchádzame do dediny Hobita na Riul Barbat WW III-IV. Prichádzame po funuse, vidno že ešte včera bolo  +20-30cm vody viac, tak len smutne okukujeme kaskádu nad elektrárňou nad Hobitoum, ktorá by ešte bola zjadná, ale kvôli 2km sa nám nechce odvezovať. Nad dedinu nejdeme, je tam zákaz – len peši, ale zjavne na to každý kašle. Tak ešte lámeme mostík nad riekou miestnemu potentátovi a ideme ďalej na Pietrosani.

Riul Barbat: pekny potok, WW III-IV, voda po daždoch. Končiť nad dedinou Hobita – hať s elektrárňou, ak je dosť vody aj pod ňou WW I-II do Piu.

GPS: N45,45946 E 23,07326

5 – Cestou na Raul Barbat

Pod Pietrosani je zákaz vjazdu, ale TIRáky jazdia, a obchádzka je 200km. Sadnúť na vodu treba hneď v Pietrosani na moste, alebo až pod elektrárňou ako my, z cesty len vidno valec typu „Hele vole pod sem kam jdeš” v navigácii bez možnosti vystúpiť – N45,36015 E23,37648 v navigácii elektrárne – radšej tam nejdeme a začíname hneď pod. Plavíme Jiu – WW III 8km k stanici Pietrele Albe, kde nechávame Dusters, asi 2h.

6 Jiu nad Bumbesti

Pod Pietrele Albe stavajú dalšiu priehradu, takže ak si chcete splaviť vodnatku Jiu, tak sa treba poponáhľať, lebo voda v rúre pôjde až do Bumbesti. Táboríme nad monastírom Lainici, ak nevadí posledných WW I-II 8km. Večer ešte robíme KPČ Monastíru a potom prichádza mega búrka. Držíme stan a Mišo musí evakupovať zelený stan, potok sa valí všade. Fero ešte v noci varí s Adamom guláš a ohníku musíme pomôcť olivovým olejom, aby horel.

Jiu – vodnatka – WWIII – Pietrosani – Lainici /17km/ alebo alternatívne po Pietrele Albe /8km/, splavné celoročne

Elektraren Pietrosani / vo vyst./: N45,36015 E23.37648

Jiu Start: N4535996 E23.37729

Jiu koniec Stanica Pietrele Albe: N45.30980 E23.38412

Jiu Elektráreň Bumbesti /vo vyst./ N45,29895 E23,37986

Táborisko: oproti stanici v Lainici, bez vody ale pri vode GPS: N45.269048, E23.390154

19.9 Piatok-

Vstávame skoro, fotíme a zasa spíme. Vysušíme stany a o 10.00 odchádzame sme Černa. Po ceste sa snažíme nájsť bedňu a zbaviť sa smetí. Obedujeme v horskom sedle a zdraví nás policajný vrtulník majákom s húkačkou. Pri ceste dole sa snažíme nezraziť psy, mačky, kone, babky a iné živé elementy ležiace v strede cesty. Prichádzame nad Baile Herculeane k priehrade, čo zatopila stredný kaňon Černej.

7 – Dolná Černa – na hati

Vodu vraj púštajú 12.00-17.00, tečie cca 8m3, MV – priehrada je skoro prázdna. Chalani zvážajú autá a tak ležíme len tak na asfalte. Púštame len školskú exkurziu na priehradu. Po 13.00 konečne sadáme na vodu, je to drop-pool-drop.Sprievodca píše WWIII(IV), čo aj sedí, jediné fasa miesta sú nad mostom Baile Herculane – hať splavná naľavo a pekná žumpa WW IV ala Salza splavná hocikade, len to trošku dvíha špičku. Potom už len industriálny splav Baile Herculenae – niečo ako Karlove Vary po 40 rokoch bez údržby a pekná voda a socialistický brutalizmus s opustenými hotelmi s záclonami. Všade sú sírne pramene s teplou vodou.

 

Končíme po 8 km v meste, prší a tak trapošíme v bytovkovej bráne. Presúvame sa do nášho kempu a po ochutnávke vína /prvé reklamujeme, druhé vypijeme/ ideme na večeru do miestneho zájazdného hostinca – motorestu. Po akcii ešte dávame vínko a chalani idú omrknúť čaro malomesta- nočný život v Baile. Žiadny tam ale nie je, tak sa čoskoro vracajú. V kempe je néťa aj elektrika aj teplá voda…

Cerna – WW III(IV) – spod priehrady – Baile Herculane – 8km

Cerna Start – N44.929598, E22.448227 (strmo dole, alternativne pri moste, ale pridete o najlepšie pereje na úvod)

Cerna hať ! a žumpa (WW IV) – N44.90699 E22.43201

Cerna End – N44.86985 E22.40780

 

 

Camping Megadia (el, wifi, voda, restauracia) N44.86893 E22.38763 – maly, alternativne pri penzione Dumbravita

Restika: Motel Sfinxul Banatean /500m od kempu / alebo v kempe

Presun: 36km

 

9 Dolná Černa – Hať a žumpa z mosta

20.9 Sobota-

V kempe Megadia nechávame výbavu a odchádzame na hornú Černu, headline zájazdu. Vody je nad priehradou minimum, limnigraf pri lávke pri penzióne Dumbravita ukazuje 205cm – splavné. Tu sa dá aj kempovať v prírode. Ideme 8 km nad penzión, začíname pri lávke na 84 cestnom km. Po ceste ešte vidíme jeden strom cez rieku, ale dá sa prekačičkovať cez korunu naľavo. Plavíme do priehrady, technická WW III-IV(X), drop-pool-drop. Vody je málo, netlačí, pekné technické jazdenie. 500 metrov pred výstupným miestom je náhon na elektráren a mlyn s výškou 3m a nasledujúcim sifóništom, nesplavné (X), prenášame po pravej strane. Nabudúce asi skončiť pred týmto spotom, posledných 200m do priehrady za to nestojí. V penzióne Dimbovita dávame podivný syr s hranolkami – nedoporučujeme, len Lukáš to vyhral s miestnou špecialitou, ktorej sme sa báli, ale kotleta vyzerala naozaj luxusne. Polievka bola domáca – výborná, aj keď fazuľovej mali len 2 porcie. Po splave zasa KPČ – Baile Herculane a ideme aj k Dunaju, mrknúť na Železné vráta/Djerdjap/Vaskapu/Katarakty. Pri priehrade sa fotit nesmie, tak nakupujeme ryžu v Turnu Severine a cez Oršovu sa vraciame do Billy na ďalšie nákupy. Tu sa delíme, jeden Duster ide robiť prieskum na Bellarecu WW II-III, ktorú chceme ísť zajtra a druhý miery na Veľké Kazány nad Dubovitu. Pozeráme kláštor Mraconia, Dáckeho kráľa a po západe slnka sa stretávame znovu v campe. Bellareca má vody málo, tak Lukáš vymýšla zálohu záložného plánu – Timiš. Po ceste ešte absolvujeme policajnú rýchlokontrolu, ale smrad nášho hydra a nálepka EXPEDICIA ROMANIA pomáha a za salutu môžeme hneď vypadnúť. Večer dopíjame vínne zásoby a dojedáme zásoby orieškov. Závisláci čekujú néťu a FB. Robíme checkout z campu a ujo vysvetluje finesy rampy.

10 Horná Černá – Feri boofuje

Černa – technická WW III-IV (X), 8km. Vodný stav 205cm, 8km nad Dumbravita

Cerna Start: IsvernaDN67D – N45,01412 E22,54858

WWIV! spot: N44,99389 E22,52028

Strom! N44.98094 E22.50135

Hať, sifon! – X – N44.97630 E22.49573

Cerna End – Dumbravita: N44,97259 E22,49246 – dá sa až k elektrárni +500m

Presun 160km

 

21.9 Nedeľa

Vstávame o 7.00, balíme stany a o 8.30 ideme po hlavnej ceste 46km smerom na Caransebes po DN6. Výborná cesta, o 10.00 sme pred mestom Armenis na moste, Lukáš prehlasuje rieku za splavnú (WW I-II) a plavíme 17km po most pri dedine Bucosnita.  O 12.00 to v úpeku a obede balíme a po 13:00 vyrážame po DN6 na Arad a Timisoara/Temešvár. Druhé auto zabudne odbočiť a spaci Mišo s Ferim sa preberú až na hranici, takže Temešvár absolvujeme len v polovičnej zostave. Urobíme KPČ, kúpime magnetky a absolvujeme gastro v KFC. Chalani hlásia na hranici čakačku, takže vyhlasujeme náhradný variant a z Aradu nejdeme po plánovanej trase na Budapešť a Miškolc, ale alternatívne na Salontu a Oradeu po E671. Cesta je perfektná, pálime 110 a cez dedinky 90 (policajti v rumunsku nikde) a cez hranicu prefičíme tak rýchlo, že nestíham za volantom ani občiansky vytiahnuť. V Košiciach sme 20minút po prvom aute tesne pred 22.00, aj keď sme hodinu kvasili v Temešvári. Ja ešte hodinku 20 minút šoférujem do PP.

 

Timiš – WW I-II, MV, 17km

GPS Start DN6 Armenis – N45.19919 E22.31093

GPS End DJ608C Bucosnita most – N45.29516 E22.27773

 

12 – Timiš

Transfer 830km

Hnedy Duster 131,33l nafty, cierny Duster 148,177l nafty. Cierny mal podla google maps len o asi 120km dlhsiu trasu (cez Budapešť). Hnedy mal priemerku asi 7,6l/100km, cierny asi 8l/100km.

Cesty sú v rumunsku perfektné, ak nie je rozkopaná ako DN76 /Oradea-Deva/, normálne auto prejde všade.Dohodnete sa po anglicky/nemecky aj maďarsky a vždy peniazmi. Ráno a večer je doporučená Pliska a Rakija zo zdrav. dôvodov. Campy sú lepšie ako u nás, s netom, elektrinou a tep.vodou. Policajtov nikde, cez dediny 70-90, mimo 110.

 

 

 

 

 

 

Ďalšie rieky v regióne, možno nabudúce. Počas nášho tripu vodu nemali

Raul Barbat – technický potok WW III-IV, scauting z brehu nad dedinou Hobita/Piu. Splavné až do Piu.

Nera – WW I, 28km kaňon pre kochačov. Začína sa v Sopotu Nou, končí v dedine Sasca Montana

Minis – prítok Nery, WW III-IV, Steierdorf/Oravita,Anina/ a dedina Bozovici, cesta 57B

Bellarecca – prítok Černej, niečo ako slovenská Belá, technická WW II-III po kameňoch. Nad obcou Globurau, 3-4km

Gillort – pri Jiu, technický creek WW III-IV(V) s vodopádmi, tažké. Na sever od Novaci

Raul Mare – pri Jiu, dedina Clopotiva, dá sa pádlovať nad aj pod priehradou. WW III-IV, pozor na stromy!

Kajakári lokálni nie sú, žijú len v mestách. Lokálny kontakt Istvan Komaromi = 0040747835623

Alternatívne rieky: http://naj.najavo.sk/dokuwikikan/doku.php?id=akcie:romania-cesi

Vodočty: http://www.inhga.ro/prognoza_rauri

PDF dokument – Rumunsko 2016